Gebruikt u de korte tijd die u van uw klanten krijgt optimaal?

By | 7 mei, 2014

Zien bezoekers van uw website in één oogopslag wat uw meerwaarde is? Is de informatie duidelijk en actueel? Begrijpen klanten uw offertes met één keer lezen?  En hoe doeltreffend zijn uw nieuwsbrieven? Ook als mkb’er of zzp’er is het belangrijk te zorgen voor krachtige teksten.

Kies voor een vakman

Ongetwijfeld weet u alles van uw vak. En op school heeft u vast de spellingsregels goed onder de knie gekregen. En anders heeft u wel een aardige collega die uw teksten voor u doorleest. Maar levert de combinatie van inhoudelijk goede informatie en correcte spelling automatisch een goede tekst op? Nee. Wie surft over het internet, nieuwsbrieven ontvangt of offertes doorploegt ziet er dagelijks het bewijs van.

Kies voor krachtig, helder en duidelijk

Uw klanten hebben het net zo druk als u. Help ze daarom een handje. Zorg voor teksten die krachtig, helder en duidelijk zijn. Dat is niet alleen een kwestie van ‘korte teksten’ met ‘gemakkelijke woorden’. Soms zelfs juist niet, bijvoorbeeld als u schrijft voor vakgenoten. Belangrijker is dat u uw informatie logisch ordent: de kern van uw boodschap eerst, de uitleg daarna. En de hoeveelheid informatie moet passen bij het medium: kort en bondig op websites, wat uitgebreider in nieuwsbrieven, blogs en brochures en met nog meer details in artikelen en whitepapers.

Kies voor een tekstschrijver die eerst luistert

Waarom doet u wat u doet? Wat is uw meerwaarde voor uw opdrachtgevers? De antwoorden op die vragen moeten direct duidelijk zijn. Dat lukt het beste met een tekstschrijver die daadwerkelijk geïnteresseerd is in u en uw organisatie. Een tekstschrijver die met u op zoek gaat naar de kern van uw verhaal. Een tekstschrijver die de geheimen van ‘krachtig, helder en duidelijk’ kent. Woord voor woord.

***

***