Bloggen advies en coaching

Je hebt een blog. Maar eigenlijk doe je er te weinig mee. Je hebt het druk met je andere werkzaamheden. En als je tijd hebt om te schrijven, ontbreekt het vaak aan inspiratie. Bovendien vind je de respons op je blogs tot nu toe tegenvallen.

Geen paniek

Je bent zeker niet de enige die ooit enthousiast met bloggen is begonnen, maar daarna heeft gemerkt dat de klad erin komt. Ik help je graag het bloggen structureler en strategischer aan te pakken. Niet met een theoretische verhandeling via een dik boek, een te algemeen whitepaper of een dure meerdaagse training, maar met praktische tips gericht op jouw specifieke situatie. Zo schrijf je stap voor stap meer en betere blogs.

Op basis van een goed gesprek

We starten met een gesprek over je wensen en leerdoelen:

  • Wat wil je bereiken met je blogs?
  • Waar loop je tegenaan bij het schrijven van blogs?
  • Wie zijn je concurrenten? Waarover schrijven zij? Waarover niet?

Een analyse van je blogs tot nu toe

Ook kijk ik kritisch naar je huidige blogs:

  • Zijn je blogs krachtig geschreven?
  • Hoe presteren je blogs in Google en andere zoekmachines?
  • Hoe presteren je blogs op social media?
  • Hoe presteren de blogs van je concurrenten?

Veel inspirerende tips en ideeën voor je blogs

Op basis daarvan geef ik je tips. Die kunnen gaan over:

  • de keuze van je onderwerpen (Welke woorden doen het goed in Google? Waarover schrijven je concurrenten? Over welke onderwerpen is minder geschreven?);
  • je schrijfstijl (Zijn je blogs goed leesbaar? Kopjes. Korte zinnen. Duidelijke alinea’s, fatsoenlijk Nederlands, etc);
  • het schrijfproces (Hoe kom je aan inspiratie? Wat zijn effectieve schrijfgewoontes?);
  • het bereiken van je publiek (Wat zijn goede kanalen? Hoe krijg je meer bezoekers op je website? Zijn er platformen waar je eventueel een gastblog kunt plaatsen?).

Voor wie is ‘Bloggen advies en coaching’ geschikt?

Jezelf laten coachen bij het schrijven van blogs is een goed idee als je:

  • niet tevreden bent over je eigen teksten;
  • een klankbord zoekt om nieuwe invalshoeken te bedenken;
  • soms vreemde ogen nodig hebt die je stimuleren je plannen echt uit te voeren;
  • beter gevonden wilt worden in Google;
  • het schrijven van blogs structureler wilt aanpakken;
  • je blogs strategischer wilt inzetten;
  • je geen algemene adviezen wilt, maar duidelijke tips en to-do’s op maat voor jou.